מזל טוב לאונאבו – האם זה ישנה את השוק המקומי?

עד השבוע, ישראל הייתה עבור פייסבוק נקודה קטנה ונידחת של המייצרת רק אחוז מזערי של הררי המידע שעוברים ברשת החברתית הגדולה בעולם. אז התבשרנו על רכישת אונאבו שתהפוך להיות מרכז פיתוח של פייסבוק בישראל. פייסבוק כבר הניחה את עינה ואף את ידה בישראל בשנת 2011, כשרכשה את חברת סנפטו. אך אז היא פשוט קטפה אותה מהעץ הפורה, ובלעה אותה לתוך גופה הרעב והצומח במהרה.

האם הרכישה של פייסבוק  משנה?
אם נסתכל על שתי ענקיות אחרות – גוגל ומיקרוסופט – אנו עומדים ליהנות מאוד מהרכישה האחרונה של פייסבק. תחת ניצוחו של מאיר ברנד, גוגל ישראל מבצעת פעילות נרחבת בתחומי הפיתוח ותומכת ביזמים צעירים באמצעות חממות, הכשרות ופעילות נוספת. גם מיקרוסופט מפעילה בישראל תוכנית אקסלרייטור שתורמת רבות לפעילות היזמית בישראל.

פייסבוק, אשר הופכת בהדרגה, מרשת המייצרת תקשורת בין אנשים לסביבת פיתוח חוצת פלטפורמות, נמצאת בשלבים קריטיים בהתפתחותה. כיום היא מאפשרת שילוב מרכיבים חברתיים באתרים, אפליקציות ומשחקים. החברה גם משקיעה רבות בתחום החיפוש ומתחילה להשיק עדכונים תכופים לכלי החיפוש שלה. היא נמצאת במסלול התנגשות מול גוגל, וזקוקה כמו המתחרות שלה, לאסוף כל טיפת כישרון יזמי וטכנולוגי שמסתובב בעולם. אם הנציגים החדשים של פייסבוק בישראל יפעלו כראוי, המרכז של פייסבוק יהפוך לגורם משמעותי בזירת הפיתוח הישראלית.

הביקוש לאפליקציות עם ממשק לפייסבוק ילך, ועבור יזמים ישראלים מומלץ להיות שם עם הידע והיכולות לנצל הזדמנויות.
OneCode מעמידה לרשות ארגונים, יזמים ובתי תוכנה, את יכולותיה בתחום פיתוח לפייסבוק, ומינוף היכולות החברתיות במסגרת ממשקים אחרים.

Comments (0)