אמזון מאמצת את ה- HTML5. סנונית ראשונה לתמיכה רחבה ב- Cross Platfrom ?

הקרב הוירטואלי בין Native ל- Cross Platform נמשך כבר כמה שנים, וכל אחד מושך לכיוון שנוח לו. מצד אחד יצרניות הסמארטפונים מעדיפות להסתגר ב- Native ולנסות למשוך אליהן את המפתחים. עד לאחרונה iOS הצליחה יותר כשרוב האפליקציות פותחו קודם כל לפלטפורמה של אפל, ובשנה האחרונה חלה הטייה חזקה לכיוון האנדרואיד – שם נמצאים המספרים הגדולים יותר של המשתמשים וכך גם הרווחים.

בחודשים האחרונים הגיע איתות קטן מכיוון אחת השחקניות, לא מהגדולות, אבל בהחלט חברה המשפיעה מבחינת החדשנות שלה ויכולות המחשוב שהיא מספקת למפתחים רבים. בחודש אוגוסט אפשרה אמזון להעלות אפליקציות HTML5 לחנות האפליקציות שלה, והן הוצגו בשורה אחת לצד אפליקציות ה- NATIVE. מבחינת הגולשים אין הבדל בין סוגי האפליקציות שהם מורידים. כדי להעלות אפליקציה חדשה לחנות, כל מה שנדרשו המפתחים הוא רק להעלות את הקישור לעמוד האפליקציה והיא כבר נטענה לחנות. זוהי התייחסות חדשה ומרעננת לתחום שהולך ומתבשל.

ברור שמדובר בסנונית ראשונה, וגם זו הגיע רק בגלל שהתחילה להרגיש בודדה וחלשה בחנות של אמזון. אך האחרונה מראה כי לא מדובר בשגעון חולף או בלון ניסוי, כשלאחרונה הודיעה כי מפתחי ה- HTML5 יוכלו גם להתחיל לגבות כסף על האפליקציות שלהם.

כך שנראה שהמגמה הנישתית הזו (עדיין) היא כאן כדי להישאר. השאלה היא מתי יצטרפו החברות האחרות. כיום אין להן שום סיבה ללכת למהלך הזה, וכדי שזה יקרה יצטרך להתרחש שינוי משמעותי ביחסי הכוחות בשוק. קשה לראות את אפל פותחת את החנות המאוד סגורה ונשלטת שלה לפיתוח פתוח, ואולי הפתיחות תגיע דווקא ממיקרוסופט שאולי תזדקק בקרוב לזריקת עידוד בקרב על עולם הניידים.

בכל מקרה, אמזון מהווה מקרה בוחן ליתר השוק ובמיוחד לעולם ה- HTML5

Comments (0)