הרכישה של פריימסנס – אפל עוברת לעידן התלת מימד

אפל הודיעה על רכישת פריימסנס הישראלית, אשר פיתחה מערכת לזיהוי הבעות פנים. ברמה הבסיסית ביותר, מדובר במענה למאפיין זיהוי תנועת העיניים שסמסונג שילבה במכשיר האחרון שלה ואשר משולב במסכי הטלוויזיה שלה. אך מדובר בהרבה יותר מכך.

 שינוי תפיסתי חד בהרבה ממה שנדמה

מדובר בצעד ראשון של כניסה לעולם רב מימדי. עולם בו תקשורת דיגיטלית מתבססת גם על הבעות פנים, תנועות ידיים רב מימדיות,  ומנחי גוף. זהו צעד נוסף לכיוון המעבר שלנו לעולם וירטואלי שלם יותר והרבה יותר מציאותי.

בקרוב מאוד, נוכל להעביר בצורה חלקה לדמות שלנו על המחשב את הבעת הפנים שלנו, לשדר תחושות לצד השני, וליצור אינטראקציה המבוססת על תנועות גוף, בנוסף לקול וטקסט. מדובר ברובד חדש ומרתק לתקשורת הבסיסית שפיתחנו בשנים האחרונות.

זה לא הולך להיות קל

עד שהאייפון שינה מקצה לקצה את הדרך בה אנו מתקשרים, נעשו עשרות נסיונות שונים בפיתוח מכשירי  כף יד המבוססים על מסכי מגע. הדברים נמשכו עד שסטיב ג’ובס פיצח את הדרך בה מכשיר כף יד צריך לעבוד ואת חווית המשתמש שהוא מעניק.

גם המבעבר לתלת מימד לא הולך להיות פשוט. כבר נעשו ניסיונות מוקדמים בעבר לאמץ את הסביבה התלת מימדית, אך חלקם היו פשוטים מידי ואחרים מורכבים מידי להפעלה(כגון סקנד לייף) ולא סחפו את ההמונים. המכשול הגדול ביותר היה שעדיין התקשורת התבססה כמעט כולה על כתיבה. חוויית התקשורת הבסיסית לא השתנתה.

הילדים של היום

ברגע שהילדים של היום יתבגרו מעט הדברים יתפסו תאוצה מהירה. הילדים של היום כבר מטמיעים (מלשון immerse) את עצמם בעולמות וירטואליים המיועדים לקהל הצעיר. הם מפתחים בעולמות כמו מוגובי, את השפה של עולמות וירטואליים. בדיוק כמו שחצי דור לפניהם יצר את השפה של הפייסבוק והטוויטר (חחחחחח). העתיד שייך להם, והוא קרוב מתמיד.

ההזדמנות נמצאת היום

החברות שיאמצו את התלת מימד היום יהיו בייתרון עצום על פני המתחרים בעוד מספר שנים. מי שיבין את הצרכים, את דרכי התקשורת, ויחזיק במענה אפשרי, יהיה חברת העתיד.

OneCode מעמידה לרשות בתי תוכנה, יזמים וארגונים מומחיות בפיתוח הדור הבא של אפליקציות התלת מימד, אשר מייצרות אינטראקציה עוצמתית עם המשתמשים. אנו מזמינים אתכם  לאמץ את המומחיות שלנו כדי להוביל את השוק קדימה.

Comments (0)