העברת אפליקצית פלאש ל- HTML5 – האם הגיע הזמן ?

טכנולוגית הפיתוח בפלאש הופכת לפחות ופחות רלוונטית ככל שעובר הזמן. מצד אחד אדובי ממקדת את פעילותה בצד הגרפיקה ופחות בקוד, ומצד שני אפל וגוגל מכריזות על כך שהן אינן תומכות בנגן של אדובי. התוצאה היא שאפליקציות רבות מאוד שהסתמכו על פלאש, מאבדות מהרלווטיות לשהן עבור חלק גדול מהאוכלוסיה המשתמש בדפדפני כרום או ספארי.

ארגונים רבים המחזיקים באפליקציות פלאש מתחילים לחפש חלופות לאפליקציות שלהם, אך עם זאת הם מעוניינים לשמר ככל שניתן את ההשקעה המקורית שנעשתה בפיתוח באמצעות פלאש.
OneCode מציעה פתרון מושלם, המשלב שימוש בליבת הקוד שנכתבה בפלאש והעברה שלה לעולם המודרני של HTML5. באופן זה אין צורך לבצע פיתוח מחדש של אפליקציה, ועם זאת ניתן להינות מהיכולות של HTML5, ומההבטחה לתמיכה שנים ארוכות קדימה.

למי מתאימה הגירה מאפליקציית פלאש ותיקה ל- HTML5?

1. אפליקציות ללא גרפיקה מורכבת

2. אפליקציות הנדרשות לפעול במגוון דפדפנים ובניידים

3. אפליקציות בגודל בינוני ב- Action Script 3.0 – שהושקעה בהן עבודה רבה, ופיתוח של אפליקציה חדשה יהיה יקר באופן יחסי.

4. אפליקציות קטנות ב- Action Script 2.0 – ניתן להסתייע במקור כדי לייצר תשתית מהירה יותר לאפליקציה חדשה

האם הזמן לבצע את המעבר?
על אף ש- HTML5 הוא נושא חם, ופלאש הפכה להיות כמעט מילה גסה, לא כולם חייבים לרוץ לבצע את המעבר. ישנן אפליקציות פלאש שימשיכו לשרת היטב את מטרותיהן לעוד מספר שנים. אך אם אפליקציה מפסיקה לענות על היעדים המסחריים שלה, זהו בהחלט הזמן לבחון שדרוג או החלפה.

האם HTML5 בשל?
HTML5 נמצא בשלבים של פיתוח מהיר, וכיום הוא מאפשר לספק טווח רחב של יכולות. השפה עדיין לא מספקת ביצועים חזקים בתחום הגרפיקה העשירה אל מול החלופות של unity או מנוע UNREAL, אך בכל התחומים האחרים היא היתרונות שלה ברורים – במיוחד כאשר בוחנים את היתרונות שלה לטווח הארוך.

כיצד מתבצע תהליך המעבר מפלאש ל- HTML5?
לאחר בחינת הנכסים הקיימים באפליקציה, אנו מבצעים הערכה האם כדאי לפנות לאפיק של הגירה, לפתח אפליקציה מ- 0, או אפילו להישאר עם האפליקציה הישנה. לאחר מכן, נבחר את הכלים המתאימים שיאפשרו מצד אחד מעבר קל, מהיר וחסכוני, ומצד שני יאפשרו המשך פיתוח עתידי ושמירה על ערך הפרויקט גם לאור שינויים בשוק. בשלב האחרון, צוות OneCode יבצע שליפה של בסיס הקוד ויבצע התאמות ל- HTML5. התוצאה תמיד תהיה אפליקציה אפקטיבית שתענה על המטרות שהוגדרו.


מעוניין ללמוד יותר על המרה

מ- Flash ל- HTML5
 

HTML5Flash

פרויקט הגירה עבור קרן קיימת לישראל

OneCode ביצעה פרויקט המרת פלאש ל- HTML5 עבור קק"ל, במסגרתו עודכן חידון משחק שנועד לכיתות. התוצאה היא ממשק ידידותי יותר למשתמשים, ביצועים טובים לרוחב כל הפלטפורמות, ואפשרות להוסיף משחקים מתקדמים יותר.
OneCode ביצעה פרויקט המרת פלאש ל- HTML5 עבור קק”ל, במסגרתו עודכן חידון משחק שנועד לכיתות. התוצאה היא ממשק ידידותי יותר למשתמשים, ביצועים טובים לרוחב כל הפלטפורמות, ואפשרות להוסיף משחקים מתקדמים יותר.

Comments (0)